Tessina

Tessina, sto, 95, känd som älgen,tjuris,pucko och hästjäkel. Kärt barn har många namn
 

Allt började när vi upptäckt att jag växt ur Maddy. Paniken var obeskrivlig. Började leta, provred en uberfin valack, men han blev halt. Letandet fortsatte.Hittade då Tessi. Perfekt tänkte jag, en riktig läromästare. 
Åkte och provred henne, förkyld var jag också. Den första galoppen slutade med en stegring, men jag gav mig inte. Första hoppet slutade med en avramling, men jag gav mig inte. Henne skulle jag ha. 
 
Vår resa har varit lång och jobbig, tänkte sälja henne ett tag men bestämde mig för att kämpa vidare. Hon är en sån häst du inte bara sitter upp på, här kommer INGET gratis, nada,nodo,nothing. 
När hon väl kommit dit du vill ha henne, be henne om vad som helst, hon gör det. Men inte förens DU fått HENNE dit. 
 
Hon har en sjuk personlighet. ALDRIG i hela mitt liv träffat en sån personlig häst,verkligen inte. Ena stunden är hon ängeln sänd från himlen, andra stunden är hon bitchen från helvetet. Man får lära sig hantera det, inte bli arg. Keep calm and typ försök jobba bort det för här har du hästen som ÄLSKAR att jobba. Om det bara är 15-30 min hon frustar och är så jäkla nöjd efteråt. Öronen spetsade frammåt och power i gången.
 
Gud,älskar den här hästen så obeskrivligt,men ibland har jag lust att kasta henne i sjön och ta hem en flippin valack som gör ALLT du ber om. I nästa sekund ångrar jag mig djupt.
 
Skulle kunna skriva i år ,men det har jag inte tid med. Ni får bilder och får 1 års film, som det btw ska stå 3 Augusti i och inte 6 ^_^ 
 
Photoshoot i 28 Oktober♥
 
 
 
 
 
 
 
Får första pay 'n' jump
 
 
 
 
random bilder
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ah go, go ,go ! 

//Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0