~Snörace och mysfika~

Annyeonghaseyo! 
 

Åkte till stallet vid halv ett ungefär, fixade klart allt och sen gav jag mig ut på Tessi. Dagens tanke var att göra henne trött både i huvudet och fysiskt. Och det blev hon,jisses aldrig sett henne så slutkörd. Började med att trava fram henne i snön längs åkerkanten,därefter kommer en ganska lång backe och den galopperade jag upp för 3 gånger, första gången när det inte var upptrampat tog hon det lite lugnare, dem 2 andra gångerna lät jag henne galoppera på ordentligt,hon tyckte det var jobbigt men otroligt kul! Öronen framåt hela tiden och ville inte sakta av;). Är väldigt nöjd med henne idag.
 
Därefter red jag ut samma sväng med Maddy och 2 andra från stallet, hahah när vi galopperade lät jag inte Maddy dra på för fullt så vi hamnade lite efter, men eftersom lät jag henne öka lite, jag tror ponnyn galopperade sitt fortaste ett tag men hon var ändå 5-6 meter bakom dem andraxdHahah lilla gumman vart alldeles upprörd^^. Är nöjd med henne också, trodde det skulle vara alot more bockande och ruskande på huvudet, men nada!. 
 
 
Därefter gick vi hem till Malin för fika och stallmöte, herrejösses var typ 5 småbarn där från åldern 3 och neråtxd Ah var skönt att komma hem där det är lugnt och tyst för där var det fullt ös. Vi hörde inte ens vad vi sa ett tagdär.. 
 
Imorgon är det skola igen,går till 3 tiden, därefter stallet!..
 
Ah go,go,go! 

//Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0